16. 3. 2012

Soutěžní server - komentář k pravidlům

V dotazech od týmů se často objevuje otázka na bod pravidel 3.1.: 
Aplikace je nasazena na veřejně dostupném web serveru, který nevlastní/neprovozuje nikdo z členů týmu nebo jejich známí apod.
takže se tento bod pokusím zdůvodnit, vysvětlit a poradit jak se s ním vypořádat. Cílem vystavení aplikace na veřejném web serveru je 1) umožnit "divákům", aby si "proklikali" aplikaci 2) ukázat, že to co tým vytvořil je reálně použitelné/nasaditelné a funguje to i jinde než na localhostu. To že server nesmí provozovat někdo z členů týmu/známý/rodinný příslušník atp. je proto, aby všechny týmy měly na začátku stejnou startovací pozici a o úspěchu nasazení rozhodovalo to, že se tým dokáže vypořádat s nastavením poskytovatele serveru a ne to, že v serverovém konfigu zruším bezpečnostní omezení, nastavím největší množství paměti apod. (nakonec hackat0n je to soutěž o tvorbě web aplikací nikoliv  o serverové konfiguraci).

Co tedy dělat? Určitě nechceme, abyste si pořizovali placené hostingy, spíše vás chceme upozornit na služby jako je např. heroku.com nebo cloudfoundry.com, které můžete použít k nasazení mnoha různých platforem (Ruby, Java, Python), pokud zvažujete práci s .NET jazyky, pak appharbor.com je dobrá volba. Všechny zmíněné služby mají plány zdarma, které jsou postačující pro řešení soutěžních úloh. Doporučujeme vyzkoušet si konfiguraci a práci se službami před soutěží, abyste ušetřili čas při soutěži. 




Pokud znáte další podobné služby, chcete sdílet nějaké tipy a triky, tak využijte diskuzi k článku.


Žádné komentáře:

Okomentovat